Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
- Pre vybavovanie reklamácií platí reklamačný poriadok zverejnený na internetovej stránke www.bresttrade.sk. Kupujúci zakliknutím políčka pred odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon").
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim – spotrebiteľom od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
- Ak sa na tovare objaví chyba, na ktorú sa záruka vzťahuje, je kupujúci povinný uplatniť prípadnú reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení chyby a s výrobkom nepokračovať v práci a ani sa nesnažiť o jeho opravu.
- Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu tovaru v prevádzkarni predávajúceho v zmysle § 18 ods. 2 zákona tak, že doručí tovar na adresu Hraničná 553/1, 922 10 Trebatice, a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie, pričom ho doručí poštou spolu s reklamovaným tovarom alebo formulár na uplatnenie reklamácie doručí elektronicky. tovar Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
- Reklamačné konanie začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
- doručenie formulára na uplatnenie reklamácie
- doručenie chybného tovaru označeného výrobným číslom
- doručenie dokladu o nákupe tovaru, na ktorom je zreteľne uvedený dátum zakúpenia tovaru
- doručenie záručného listu potvrdeného predajcom
- Výrobné číslo uvedené v záručnom liste musí súhlasiť s výrobným číslom uvedeným priamo na tovare. Ak nebude číslo uvedené priamo na tovare v čase uplatnenia reklamácie čitateľné alebo ak bude chýbať, reklamácia bude zamietnutá.
- Osoba uplatňujúca reklamáciu preukáže spoločnosti M machine service, s.r.o. svoju totožnosť a prípadné oprávnenie konať pri reklamácii v mene kupujúceho.
- Spoločnosť M machine service, s.r.o., nie je povinná prijať na vybavenie reklamácie tovar, ak ho kupujúci neodovzdá so všetkými súčasťami a príslušenstvom.
- Presné označenie vytýkaných chýb a špecifikáciu opráv, ktoré kupujúci voči spoločnosti M machine service, s.r.o. uplatňuje, je potrebné predajcovi uviesť hneď na počiatku pri uplatnení reklamácie (písomne), najneskôr pred odovzdaním reklamovaného predmetu predajcovi.
- Spoločnosť M machine service, s.r.o. po preskúmaní predložených dokladov a zbežnej prehliadke reklamovaného tovaru:
uzná reklamáciu ako oprávnenú a najneskôr do 4 pracovných dní ju vybaví; ak nie je možné oprávnenú reklamáciu vybaviť ihneď, prijme reklamovaný predmet do reklamačného konania, v priebehu ktorého dôjde bez zbytočného odkladu k vybaveniu oprávnenej reklamácie; o prevzatí reklamovaného predmetu vystaví predajca kupujúcemu písomný doklad, ktorého správnosť potvrdia obidve zmluvné strany svojimi podpismi
odmietne reklamáciu ako neoprávnenú a ihneď alebo neskôr do 3 pracovných dní reklamovaný predmet kupujúcemu vráti
príjme reklamovaný predmet na odborné posúdenie, na základe jeho výsledkov bude reklamácia buď uznaná ako oprávnená a v rámci reklamačného konania bez zbytočného odkladu vybavená, alebo bude odmietnutá; o prevzatí reklamovaného predmetu vystaví predajca písomný doklad, ktorého správnosť potvrdia obidve zmluvné strany svojimi podpismi; spôsob vybavenia reklamácie (uznanie reklamácie ako oprávnené alebo odmietnutie reklamácie ako neoprávnené) oznámi predajca, vopred dohodnutým spôsobom (telefonicky, elektronickou poštou alebo štandardnou poštou).
- V prípade, ak má tovar chybu, ktorú je možné odstrániť, má kupujúci právo na:
bezplatné, včasné a riadne odstránenie chyby,
výmenu tovaru, ak to nie je vzhľadom na povahu chyby neúmerné,
primeranú zľavu z ceny tovaru alebo odstúpenie od zmluvy, ak nie je vyššie uvedený postup možný. Výšku zľavy stanový spoločnosť M machine service, s.r.o.
- V prípade, ak má tovar chybu, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá nedovoľuje jeho riadne používanie ako bezchybného tovaru, alebo ak sa jedná o chyby síce odstrániteľné, pre ktorých opakovaný výskyt alebo väčší počet však kupujúci nemôže tovar riadne používať, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy.
- Ak sa jedná o iné chyby neodstrániteľné, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru alebo odstúpenie od zmluvy. Výšku zľavy stanoví spoločnosť M machine service, s.r.o.
- Možnosť prevziať reklamovaný predmet z reklamačného konania (v prípade kladne vybavenej reklamácie, ako aj v prípade odmietnutia reklamácie ako neoprávnenej) oznámi spoločnosť BREST TRADE vopred dohodnutým spôsobom (písomne alebo niektorým z diaľkových komunikačných prostriedkov).
- Reklamovaný tovar vydá predajca iba pri predložení originálu potvrdenia o prevzatí tovaru na reklamáciu, alebo ho na žiadosť a na náklady kupujúceho podľa cenníka prepravy zašle na ním oznámenú adresu.
- Ak nebude reklamovaný tovar na žiadosť odoslaný je kupujúci povinný reklamovaný tovar vyzdvihnúť na adrese Hraničná 553/1, 922 10 Trebatice , do jedného mesiaca po termíne vybavenia reklamácie alebo po oznámení zo strany spoločnosti M machine service, s.r.o., podľa bodu 17. Po uplynutí tejto lehoty je spoločnosť M machine service, s.r.o. oprávnená požadovať poplatok za uskladnenie tovaru. V prípade, ak si kupujúci tovar nevyzdvihne v lehote šiestich mesiacov od doby, kedy bol povinný si tovar vyzdvihnúť, je spoločnosť M machine service, s.r.o. oprávnená tovar predať. V prípade, ak hodnota tovaru presahuje 100 €, oznámi najprv spoločnosť M machine service, s.r.o. kupujúcemu svoj úmysel tovar predať a poskytne kupujúcemu lehotu 30 dní odo dňa odoslania oznámenia do vyzdvihnutia tovaru. Po uplynutí tejto lehoty spoločnosť M machine service, s.r.o. tovar predá a z výťažku uhradí náklady, ktoré im vznikli s uskladnením a predajom tovaru.
- Doba od uplatnenia reklamácie do doby, kedy si kupujúci prevezme tovar z reklamačného konania, najdlhšie však do doby, kedy je kupujúci povinný tovar z reklamačného konania prevziať, sa nepočíta do záručnej doby. Spoločnosť M machine service, s.r.o. vystaví kupujúcemu doklad o uplatnení reklamácie, o výsledku reklamačného konania a o dĺžke jeho trvania.